Informácie o produktoch: 0948 405 512

Swipe to the right

Ako sa stať ranostajom

Ako sa stať ranostajom

Je to kľúčový moment a stane sa to každý deň. Váš budík, či už používate rádio, iPhone alebo analóg, prehráva tón, ktorým začína váš deň. Máte na výber: odložíte ho alebo použijete?

Keď sa zobudíte skoro, je neuveriteľne ľahké prehovoriť samých seba o tom, že bude lepšie stlačiť gombík a ešte zostať v posteli. Koniec koncov, neurobí vám pár minút spánku navyše dobre? A potom ešte pár? Až kým nepretiahnete čas vstávania o trochu viac než je únosné a zrazu bežíte von z dverí – naštvaný a stále mizerný začiatok vášho dňa.

Alebo sa môžete pokúsiť "stať sa ranným človekom." Toľko vecí závisí od tohto rozhodujúceho momentu, v ktorom buď podľahnete spánku alebo začnete svoj deň. Aby sme vám pomohli premôcť únavu,zamerajte sa na noc predtým, skutočný spánok a ráno (dôležité je veľké, produktívne ráno,ktoré zažijete ako náhle budete hore skôr!).

Či už meníte váš denný rytmus kvôli novej práci s rannými hodinami, potrebujete viac času vo vašom už tak zaneprázdnenom dni, alebo jednoducho cítite, že "ranné vtáčatá" sú viac užitočné, tak trochu praxe a tieto užitočné tipy by vás mali šťastne prebúdzať s vtáčikmi už za krátko.

Nasledujte týchto pár jednoduchých krokov a sledujte ako sa stávate ranným človekom:

Krok 1: Pripravte sa noc predtým

Dokonca aj pre najslávnejších ranostajov nastávajú ťažké časy po dlhom ponocovaní. Príprava na ráno už deň dopredu a skoré zaspávanie sú pravdepodobne najnáročnejšie z úloh na tomto zozname...Ale sú skutočným kľúčom k vášmu rannému úspechu.

Pripravte sa. Urobte si ráno oveľa jednoduchšie presunutím "ranných" prác na večer. Pripravte si obed, vyberte si oblečenie alebo si dajte sprchu pred spaním.

Pite vodu. Často krát, keď ste unavení (alebo hladní!), je to naozaj volanie po vode. Pri večeri si popíjajte H2O, šálku čaju a potom nechajte pohár pri posteli. Ak nič iné, aspoň vás ráno dostane z postele potreba použili toaletu. :)

Majte rituál. Dostať sa do postele skôr môže byť rovnako ťažké ako prebúdzať sa skoro ráno. No dostať sa do nočnej rutiny je dobrý spôsob, ako povedať svojmu telu, že je čas končiť. Prezlečte sa do pyžama skoro, vyčistite si zuby, keď skončíte s jedlom. Ponechanie čo najmenšieho počtu úloh medzi vami a vašim spánkom je najlepší spôsob, ako sa do postele dostať čo najskôr.

Nastavte si zámer. Nemôžeme vám skutočne povedať, prečo by ste sa mali zobudiť skôr. Ale našťastie, ak toto čítate, máte s najväčšou pravdepodobnosťou motiváciu prebudiť sa pred svitaním. Či už venujete čas vykonávaniu koníčka, tréningu alebo práci vo všeobecnosti, zistite, čo stojí za prebudenie, a presne to si pripomente ešte pred tým, ako zatvoríte oči na spánok.

Krok 2: Spite dobre

Bohužiaľ, nie je to tak jednoduché, ako len ísť skoršie do postele. Dosiahnutie trvalého a kvalitného spánku ovplyvňuje ešte niekoľko faktorov.

Milujte svoju posteľ. Je ťažké spať v posteli, ktorá je príliš tvrdá. Alebo príliš mäkká, podľa toho ako čo Vám vyhovuje viac. Potrebujete nový matrac? Pozrite sa na naše dobre preskúmané rozhodnutia alebo do nášho eshpu.

Zostaňte dostatočne v teple. Ľudia spia najlepšie medzi 18-21°C. V závislosti od sezóny to môže znamenať pridanie ďalšej deky alebo otvorenie okna, aby ste dosiahli dokonalú teplotu pre oddychovanie. Čokoľvek iné ako nosenie ponožiek, pretože to je super divné.

Svetlá a upozornenia nechajte vypnuté. Ako môžeme očakávať, že sa dostaví zlatý REM spánok keď sme obklopení blikajúcimi a bzučiacimi predmetmi celú noc? Položte telefón displejom nadol, vypnite laptop a pokúste sa eliminovať akékoľvek iné svetlá (v ideálnom prípade elektronika vo všeobecnosti), bez ohľadu na to, či sú malé alebo nie.

<img src="https://d24040c7pt7018.cloudfront.net/media/magpleasure/mpblog/upload/5/2/52bc7245bc8b4f0a05a218ffeec3d67b.png">

Krok 3: Vstaňte a choďte

Moment pravdy. Ktokoľvek môže nastaviť budík na čas svitania. Čo sa však stane, keď sa vypne, to z Vás urobí pravým a skutočným ranným vtáčaťom. A ak vyhráte boj proti tomu, aby ste zostali vodorovne, deň bude patriť Vám. Ako sa môžete vyhnúť tomu, aby ste vstali z postele tou nesprávnou nohou?

Prinúťte sa, aby ste sa dostali von z postele. Je nám ľúto, ale tak to musí byť. Nastavte alarm na opačnej strane miestnosti, takže keď je čas vstať, musíte to skutočne aj urobiť.

Svetlá! Väčšina z nás žije na miestach, kde pre veľkú časť roka "vstávať skoro" znamená "pred svitaním". Ale väčšina z nás má pravdepodobne aj elektrickú energiu. Takže zapnite všetky svetlá, aby ste svojmu telu povedali , že je čas pohnúť sa do dňa.

Urobte niečo. Pre veľa ľudí, deň začína prípravou kávy. Výhody tohto postupu ďaleko presahujú kofeínové účinky. Je to dosť ľahká úloha bez prílišného myslenia alebo námahy, ale donúti nás stáť a pohybovať sa. V čase, keď si zalievame kávu, už sme splnili svoju prvú úlohu dňa, a to jeho samotný začiatok.

Ale nerobte všetko. Ak zámer, ktorý ste nastavili predtým, je prebudiť sa a vykonať veľmi ťažké úlohy, môžete sa stretnúť s hrôzou a frustráciou. Jednoduchý začiatok:čistenie zubov, príprava kávy, venčenie psa, to vám poskytne motiváciu na splnenie náročnejších úloh neskôr.

Ak si myslíte, že sa stanete ranným človekom , povedzme cez noc, snívajte ďalej. Pamätajte si, že pri zmene rannej rutiny skoré vstávanie môže znamenať iba skoršie ako predtým. Začnite napríklad len s 15 minútovými predstihom ako bol váš zvyčajný čas prebudenia a postupne ho zvyšujte.

Ak dáte týmto tipom šancu, radi by sme počuli o tom , ako vám to ide! Máte nejaké vlastné tipy alebo triky? Oslovte na sociálnych sieťach alebo v komentároch nižšie.

Zdroj: Freshome

26. februára 2018 od Dominika A. #poradňa, #skoré vstávanie, #priprava V kategórii: Poradňa