Vzrušenie zo sťahovania do nového domu snov dočasne opadne pod ohromujúcim pocitom úzkosti z balenia zariadenia vášho domu a jeho sťahovania na iné miesto. Pri sťahovaní musíte pamätať na toľko vecí – toľko sťahovaných vecí, ktoré musia byť patrične zorganizované. Dúfame, že táto príručka vám pomôže natoľko, aby ste počas tohto procesu boli pokojní a užívali si sťahovanie.
Kľúčom je organizácia
To najlepšie čo môžete urobiť pre hladké sťahovanie bez problémov je byť organizovaný. Je dôležité urobiť zoznam všetkého, čo je potrebné urobiť – to zahŕňa nákup baliacich zásob, samotné balenie, pohovor so sťahovacou firmou a stanovenie termínu. Ak je to potrebné, zostavte zoznamy pre zoznamy. Napíšte zoznam miestností a predmetov, ktoré budete baliť a uistite sa, že ich uložíte na bezpečné miesto. Bude potrebné najať si upratovaciu firmu aby upratala váš dom až bude prázdny?
Bude potrebné najať upratovaciu firmu pre nové miesto pred vaším príchodom? Budete sa sťahovať z jedného domu do druhého v ten istý deň, alebo si potrebujete zabezpečiť miesto, kde zostanete na jeden alebo dva dni. Máte domácich miláčikov, ktorí majú zvláštne potreby? Máte malé deti?Ak je to nevyhnuté, zavolajte energetickej spoločnosti, vodárňam a telefónnej spoločnosti aby zapojili váš dom do siete a faktúrovali to na vaše meno.
Zbavte sa nepotrebných vecí
Neexistuje nič viac rozčuľujúce než vybaliť veci, ktoré nechcete a nevyužívate. A to ani nehovorím o výdavkoch,ktoré ste vynaložili na ich presťahovanie. Pred sťahovaním vyprázdnite vaše skrine, zásuvky, skrinky, podkrovie, pivnice a garáže od nepotrebných vecí. Darujte ich na charitatívne účely. Vyhoďte ich do smetí. Posuňte obnosené šatstvo priateľom. Zorganizujte vysačkový výpredaj (alebo garážový, alebo záhradný – akokoľvek ich voláte vo svojom okolí). Zaveste ich na eBay alebo Craigov zoznam. Jednoducho sa zbavte všetkého čo nepoužívate a myslíte, že ich ani v budúcnosti nebudete potrebovať. Budete sa cítiť oveľa lepšie, najmä vo chvíli keď budete vybaľovať!
Preskúmajte vašu sťahovaciu firmu
Všetky sťahovacie firmy nie sú rovnaké. V mnohom sa odlišujú. Informujte sa u rôznych firiem, aby ste zistili, aké majú poplatky a pravidlá. Sťahovanie je veľmi drahé. O koľko by to stálo viac, keby za vás pobalili veci? Dohodnite sa koľko by to stálo, keby pobalili len časť vašich vecí.
Informujte sa akú majú poistku a protokol v prípade, že uskladnia váš majetok v ich nákladných vozidlách aj počas noci. Položte im toľko otázok, koľko ich máte. Koľko si účtujú za škatuľu, za hodinu, za vzdialenosť. Chcite to písomne. Nech sa už dohodnete na čomkoľvek, musí to byť zdokumentované písomne. Máte v stávke veľa.
Balenie
Balenie je tá najvšednejšia a najobávanejšia fuška. Je to zároveň aj najviac ohromujúca a zastrašujúca. Choďte na to pomaly. Ak máte dostatok času na plánovanie, čím viac času si vyhradíte na balenie, tým lepšie. To najhoršie čo môžete urobiť je nechať si celé balenie na poslednú chvíľu. Ak si to môžete finančne dovoliť a uprednostnili by ste najať si na balenie sťahovaciu firmu, váš stres klesne na polovicu. Avšak to je veľmi drahý návrh. Možno budete chcieť, aby vám sťahováci zbalili časť vecí – možno cennejšie a krehkejšie predmety ako sú umelecké diela, porcelán, strieborný kávový servis. Sú trénovaný v tom, aby veci zabalili dobre a bezpečne. V prípade, že sú tieto veci balené firmou, sú zároveň poistené. A vám zostane už len pobaliť zvyšok.
Začnite balením vecí, ktoré používate najmenej. Predmety, ktoré sa užívajú najviac si nechajte na koniec. Urobte si veľmi detailný zoznam čo ste zbalili do ktorej krabice. Vďaka tomu bude rozbaľovanie o to jednoduchšie. Dobre označte každú krabicu na oboch stranách. Uveďte názov miestnosti do ktorej krabica patrí a každú označte číslom. Týmto spôsobom budete mať v Obývacej izbe krabice 1,2,3,4,5, jedálenský stol, stoličky a bufet. Budete mať jeden hlavný zoznam pre každú krabicu s obsahom. Aj to vám uľahčí rozbaľovanie a umožní vám vedieť presne čo sa v ktorej krabici nachádza. Vrelo odporúčam NEOZNAČOVAŤ obsah na každú krabicu.
Baliace zásoby
Budete potrebovať baliacu lepiacu pásku. Veľa, veľa lepiacej pásky. Viac než si dokážete predstaviť. V tomto prípade nešetrite. Budete chcieť kvalitnú lepiacu pásku, ktorá sa nebude trhať a nebude sa lepiť k rolke. Zalepíte krabicu raz, potom je prelepíte raz a ešte raz. Nechceme predsa aby sa nám prepadol spodok krabice, však? Ďalej budete potrebovať bublinkovú fóliu, baliaci papier alebo noviny, nožnice, hrubé čierne fixy ako napríklad značky Sharpies a krabice – veľa, veľa krabíc. Pri nákupe krabíc porovnávajte ich ceny. V prípade že ich zakúpite od sťahovacej firmy za ne pravdepodobne zaplatíte menší majetok.
Pozrite si krabice vo firmách, ktoré zásobujú sťahovacie firmy a obchody s kancelárskymi potrebami. Zájdite do miestneho obchodu s liehovinami. Nielenže sa vám zíde tvrdší nápoj na konci dňa, ale vždy v ňom majú množstvo nepotrebných krabíc, ktoré by aj tak vyhodili. Myslite ekologicky a znovu použite niektoré z týchto krabíc. Tiež môžete kontaktovať vášho realitného agenta alebo miestnu realitnú kanceláriu. Pravdepodobne budú vedieť o niekom, kto sa nedávno prisťahoval a rád by sa zbavil svojich sťahovacích krabíc. Pomôžte jeden druhému a ušetrite skládky ďalšieho odpadu.
Nezabudnite na svojich domácich miláčikov
Domáce zvieratá sú veľmi citlivé na sťahovanie. Sú to tvory, ktoré majú radi svoje pohodlie a milujú známu domácu základňu. Uľahčite im túto zmenu ako sa len dá. Do dobre označenej krabice umiestnite všetky ich veci – hračky, lôžka, lieky a všetko čo budú potrebovať. Uistite sa, že jedlo alebo maškrty, vodítko, obojok a miska na vodu sú ľahko dostupné. Pomôžte svojmu domácemu zvieratku zvyknúť si na nové miesto – vzhľad a pachy a uistite sa, že je obklopené mnohými vecami, ktoré pozná. Mnoho zvierat utečie z nového domu v snahe nájsť ten starý. Všetky vonkajšie dvere majte zatvorené a ak je to nevyhnutné, aj zamknuté. Ak v prvú noc nemôžete byť doma, určite majte pripravený plán pre vášho domáceho miláčika, ktorý zahŕňa miesto, kde môže zostať v prípade, že nemôže byť s vami.
Upokojte deti
Zapojte do procesu sťahovania aj svoje deti. Ukážte im váš nový domov, prejdite sa po dome aj pozemku. Dajte im slovo v tom, ako môže vyzerať ich nová spálňa. Dovoľte, aby sa oboznámili s pôdorysom domu a nehnuteľnosťou. Prečo si tam neurobiť v jeden deň na obed piknik? Deti milujú pocit, že sa na niečom podieľajú a sú súčasťou celého procesu. Podobne ako domáci miláčikovia, tiež im môže byť smutno za starým domovom. Preto je dôležité zabaliť veci, ktoré sú pre nich dôležité – ich obľúbené plyšové zvieratko, pyžamu, deky, dokonca aj zopár hračiek.
Zbaľte si kufor
Zbaľte sa akoby ste odchádzali len na jednu alebo dve noci. V kufri majte najviac dôležité a nevyhnutné veci – napríklad oblečenie, lieky a hygienické potreby. V prípade že budete niečo potrebovať sa nebudete musieť prehľadávať krabicu po krabici.
Majte plán vybaľovania
Takže ste to zvládli.Všetko ste zbalili, natlačili do nákladiakov a potom vyložili. Ako keby ste neboli dosť vyčerpaný - teraz je potrebné všetko vybaliť. Predtým ste si urobili baliaci plán, teraz potrebujete vybaľovací plán. Ako dobre že ste si počas balenia urobili tie zoznamy – veľmi vám pomôžu v procese vybaľovania.
Začnite tým, čo potrebujete ako prvé. Začnite izbami ktoré budete potrebovať hneď na začiatku. Spálne – hlavná aj spálňa detí – tu majú prioritu. Majte pripravené postele tak, aby ste mali pohodlné miesto, kde sa môžete na konci dňa vypnúť. Do kúpeľní zaveste uteráky a uložte tam hygienické potreby, aby ste sa mohli na konci dňa umyť
Pokiaľ ste to vopred nedohodli s poskytovateľom káblovej televízie, internetu alebo satelitnej televízie, nemusíte mať na konci dňa k dispozícii televíziu. Uistite sa že máte vybalené lampy a čítacie lampičky, aby ste si mohli čítať v posteli...alebo na gauči...až budete prechádzať cez to more krabíc.
Ďalšou najdôležitejšou izbou bude kuchyňa. Začnite vybaľovaním hrncov a panvíc–kanvicou na čaj, kávovarom... predmetov, ktoré budete potrebovať najviac. Budete potrebovať veci, ktoré využívate na prípravu jedla, taniere, šálky a poháre. Až odložíte najdôležitejšie predmety na ich miesto, môžete buď pokračovať so zvyškom kuchyne alebo sa presunúť inam. Navrhovali by sme pokračovať so zvyškom kuchyne – pokiaľ samozrejme naplánujete v tejto miestnosti ďalšie zmeny. V tom prípade múdre vybrať a používať len nevyhnutné veci. Veľmi odporúčame nepúšťať sa do ďalšej miestnosti pokiaľ nie je dokončená tá, na ktorej práve robíte. Ak budete chodiť sem a tam, pravdepodobne vám vybaľovanie zaberie viac času...
zdroj: freshome