Pri ponuke domu na predaj je jeho prezentácia nesmierne dôležitá. Jedným z dôvodov je, že vďaka nej vaše fotografie vyniknú v porovnaní s konkurenčnými ponukami a prilákajú potenciálnych záujemcov o kúpu. Ďalším dôvodom je, že pri obhliadke bytu si budú potenciálni kupujúci vedieť predstaviť ako v tomto priestore bývajú a v konečnom dôsledku ich to bude motivovať k návrhu ponuky na kúpu. S ohľadom na tieto skutočnosti je veľmi dôležité správne naaranžovať svoj domov a vyvarovať sa možným chybám.
Z toho dôvodu sme sa rozhodli pomôcť vám a ukázať vám ako príklad najčastejšie realizované chyby pri prezentácii domu. Prejdite si ich aby ste sa uistili, že ich neurobíte pri svojej prehliadke domu.
Pri aranžovaní domu je dôležite aby nepôsobil príliš osobne. Fotografia: Breadmaker/Shutterstock
Príliš osobný priestor
Ak plánujete v danom dome bývať dlhšiu dobu, je prirodzené prispôsobiť si ho podľa seba. Koniec koncov, váš domov by pre vás mal byť útočiskom pred vonkajším svetom. Je úplne prirodzené že chcete, aby vyhovoval vášmu osobnému vkusu. Vo chvíli keď svoj dom predávate sa však tento cieľ mení. Pri predaji je vo vašom záujme, aby sa váš dom zapáčil čo možno najväčšiemu počtu záujemcov.
Riešenie: Čo sa týka dekorácií a množstva osobných predmetov v dome, mali by ste sa zamerať na vytvorenie neutrálneho vzhľadu. Zveste zo stien rodinné fotografie a namiesto nich zaveste cenovo dostupné umenie s geometrickými tvarmi. Steny s príliš výraznými farbami natrite upokojujúcimi neutrálnymi odtieňmi.
Aj neutrálna farebná paleta potrebuje nejaké kontrast. Fotografia: Breadmaker/Shutterstock
Vynechanie kontrastu
Berúc do úvahy potrebu vytvorenia neutrálneho priestoru to niekedy majitelia domov v snahe odosobniť priestor trocha preženú. Množstvo miestností ladených v svetlosivých a zemitých odtieňoch možno neodradí záujemcov o nehnuteľnosť, ale na druhej strane si ich nebudú ani pamätať. Vašou najlepšou šancou je využiť v inak neutrálne ladenom interiéri trocha kontrastu, aby ste mu dodali na zaujímavosti.
Riešenie: Nezabudnite na zlaté pravidlo pomeru 10-30-60. Ak vaša primárna farba zaberajúca 60 percent miestnosti a sekundárna farba pokrývajúca 30 percent miestnosti sú neutrálne, môžete si dovoliť popustiť uzdu a využiť pútavú farbu na zvýraznenie priestoru. Odporúčame aplikovať túto farbu na predmety ako sú ozdobné vankúše alebo nástenné umenie, vďaka ktorým miestnosť ožije.
Venujte pozornosť proporciám a pomeru veľkosti. Fotografia: Breadmaker/Shutterstock
Zabudnúť na mieru
Pri návrhu akejkoľvek miestnosti je veľmi dôležité vziať do úvahy mieru a proporcie jej zariadenia. Vo chvíli keď sa rozhodnete svoj domov predať sa tieto kritériá stávajú ešte dôležitejšie. Jednoducho povedané, potenciálni kupujúci vnímajú váš nábytok ako príklad, aby si vedeli predstaviť ako bývajú v tomto priestore.
Ak je váš nábytok príliš veľký, vaši návštevníci nadobudnú dojem, že váš dom im neposkytne dostatok miesta. Na druhej strane, ak je váš nábytok v miestnosti príliš malý, budú predpokladať že ich čaká problém ako tento priestor vhodne zaplniť.
Riešenie: Uistite sa, že váš dom je zariadený proporcionálne. Pravidlom je, že by ste mali hľadať nábytok, ktorý predstavuje 2/3 rozmeru miestnosti. V praxi to znamená, že dĺžka vášho gauča by mala zaberať 2/3 šírky najbližšej steny. Konferenčný stolík by mal predstavovať 2/3 šírky gauča. Rovnakú mieru môžete využiť aj pri jedálenskom stole alebo rozmeroch postele.
Nezabudnite sa zamerať na cieľovú skupinu. Fotografia: Little Staging
Nevziať do úvahy cieľovú skupinu
Keď aranžujete svoj dom, vždy by ste mali mať na pamäti aká je vaša cieľová skupina záujemcov a zariadiť svoj domov podľa toho. Za cieľovú skupinu sa na trhu nehnuteľností považuje ktokoľvek, kto má potenciál kúpiť váš dom, alebo kto patrí do demografickej skupiny vo vašom okolí.
Ak vo vašom okolí napríklad bývajú mladí, profesionálne orientovaná ľudia so svojimi rodinami, pravdepodobne sa zameriate na modernejšiu farebnú paletu a dekorácie. Ak však vo vašom okolí bývajú prevažne staršie páry, ktorých dospelé deti sa už odsťahovali, pre vás dom by bol vhodnejší klasický štýl.
Riešenie: Doprajte si čas a poobzerajte sa po svojom okolí aby ste zistili, kto sa v poslednom čase prisťahoval do susedstva. Následne oboznámte svojho profesionálneho poradcu, ktorý sa stará o aranžovanie vášho domu. On alebo ona už budú vedieť čo robiť, aby sa váš dom zapáčil cieľovej skupine záujemcov. Ak nemáte profesionálneho poradcu a o aranžovanie domu sa staráte sami, nebojte sa a urobte si online prieskum, aby ste vedeli čo sa záujemcom môže zapáčiť.
ZDROJ: Freshome